یادگیری و اموزش یادگیری و اموزش .

یادگیری و اموزش

توسعه گردشگری چگونه امکانپذیر است؟

از مشتری (بالقوه) خود الهام بگیرید

شما تنها در صورتی می توانید محصولات، خدمات و تجربیات معناداری را برای مشتریان خود ایجاد کنید که آنها را به درستی درک کنید. بنابراین سعی کنید موقعیت ها و تجربیاتی را که برای آنها معنادار است یا ممکن است معنی دار باشد را درک کنید. اگر هنوز مشتری ندارید، یا به دنبال مشتریان جدید هستید، باید از هوش بازار موجود الهام بگیرید . اگر از قبل مشتری دارید، می توانید از این مشتریان به عنوان منبع الهام استفاده کنید.

https://training.coursekey.com/eportfolios/241/10skill

آ. از مشتریان بالقوه الهام بگیرید

بیشترین سهم از مشتریان بالقوه شما یا محصول پیشنهادی شما و یا حتی مقصد را نمی شناسند. بنابراین باید با ارائه محصولات و خدمات مهم توجه آنها را جلب کنید. برای شروع چه کاری باید انجام دهید؟

به گزارش های اطلاعاتی بازار از بازار اروپا دسترسی پیدا کنید. در خبرنامه ها یا وبلاگ های رایگان موسسات اطلاعاتی بازار، مانند UNWTO، WTTC، شورای جهانی گردشگری پایدار یا یاتا مشترک شوید. انتشارات سالانه UNWTO، مانند نکات برجسته گردشگری و فشارسنج جهانی گردشگری را بخوانید.

اطلاعات هوش بازار ارائه شده توسط CBI را بررسی و مطالعه کنید. این صفحه وب به گزارش روند CBI و بخش‌های بازار و گروه‌های هدف امیدوارکننده در بازار اروپا دسترسی دارد.این منابع به شما کمک می کند تا به طور منظم روندها و بازارهای مهم (در حال ظهور) در اروپا را شناسایی کنید.سعی کنید چند گروه هدف یا جایگاه هایی را که ممکن است جذب کسب و کار شما شوند، شناسایی کنید.بیشتر بخوانید

ب. از مشتریان موجود الهام بگیرید

زمانی که مشتریان از کسب وکار خدماتی شما استفاده می کنند، می توانند الهام بخش شما برای ساخت محصولات جدید باشند.از آن ها نپرسید که چه می خواهند (چون ممکن است ندانند)، بلکه سعی کنید نیازهای آن ها را به شیوه ای متفاوت درک کنید.سه روش جایگزین خوب وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید، اگرچه روش های دیگری نیز وجود دارند، مانند روش های موجود در Ideo رایگان Human Centered Toolkit.اولین باری که این کار را انجام می دهید، ممکن است از نزدیک شدن به مشتری احساس ناراحتی کنید.با این حال همیشه به یاد داشته باشید که ارتباط با آن ها کلید توسعه یک محصول یا سرویس بهتر است.

1- وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین این است که مراقب مشتریان خود باشید. بنابراین می‌توانید آن را به عنوان بخشی از کار خود ببینید که مشتریان خود را در مراحل مختلف سفر مشتری آنها مشاهده کنید و یاد بگیرید که این سفر مشتری را از چشم آنها درک کنید. چنین مشاهده ای باید با احتیاط و بی سر و صدا انجام شود تا در حین لذت بردن از تعطیلات یا سفر کاری آنها مزاحم یا آزارشان ندهد. این به شما بینشی در مورد آنچه فکر می کنند، آنچه انجام می دهند، نحوه تعامل آنها با دیگران و آرزوها و آرزوهایشان می دهد. در حالی که مشتریان خود را مشاهده می کنید، می توانید یادداشت برداری کنید. پس از آن، باید لحظه ای را پیدا کنید که برای مشتری شما مناسب باشد تا مشاهدات شما را در یک محیط غیررسمی به اشتراک بگذارد و در مورد چیزهایی که انتظارش را نداشتید، متوجه نشدید یا آنچه را که آنها مناسب می دانستند سؤال بپرسید. باز هم یادداشت کنید!

2- همچنین ممکن است از مشتریان خود بپرسید که آیا می خواهند در بهبود خدمات شما به شما کمک کنند یا خیر. از مشتریان خود بخواهید عکس بگیرند.همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید که سفر مشتری خود را با دوربین ثبت کنند و از محصولات یا خدمات مناسب آن ها عکس بگیرند.وقتی تصاویر را به شما می دهند، از آن ها بپرسید که آیا لحظه مناسبی برای آن ها وجود دارد که در مورد آن ها فکر کنند.هنگامی که در مورد آن ها بحث می کنید، یادداشت برداری را فراموش نکنید. اگر فردی نمی خواهد هم کاری کند، اصرار نکنید، بلکه به جای آن دیگران را امتحان کنید.

3- رویکرد سوم همچنین مستلزم این است که از مشتریان خود کمک بخواهید تا خدمات خود را برای آنها جذاب تر کنید. از مشتریان خود بپرسید که آیا مایلند هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما تعدادی "کارت حافظه" را همراه خود ببرند یا خیر. این کارت ها باید از قبل توسط شما در قالب کارت پستال  چاپ شوند. از مشتریان خود بخواهید هر بار که چیزی را که انتظارش را نداشتند یا بسیار مثبت یا منفی می‌دانند، کارتی را پر کنند. از آنها بخواهید تا پایان هر روز یا هنگام خروج کارت ها را به شما برگردانند. اگر تمایل به انجام این کار دارند، از آنها بپرسید که آیا وقت دارند افکار خود را با شما در میان بگذارند. اگر چنین است، حتما یادداشت کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۳:۴۷ توسط:sanaz موضوع: نظرات (0)