یادگیری و اموزش یادگیری و اموزش .

یادگیری و اموزش

مزایا و نکات مثبت خوش بینی آموخته شده در زندگی

خوش بینی آموخته شده سلامت روان شما را بهبود می بخشد

افراد خوش بین نسبت به افرادی که بدبین تر هستند، دارای آمادگی ذهنی بیشتری هستند.

نگاه کردن به چیزها با دید مثبت تر می تواند دید متعادل تری از یک موقعیت به شما بدهد. همچنین می تواند به تسکین علائم ضعف سلامت روانی مانند اضطراب و افسردگی کمک کند.اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز

خوش بینی آموخته شده سطوح انگیزه شما را افزایش می دهد

خوش بینی آموخته شده می تواند به شما کمک کند با انگیزه بمانید، زیرا وقتی باور دارید که می توانید به اهداف خود برسید، به احتمال زیاد به دنبال کردن آنها ادامه خواهید داد.

افراد خوش بین ذهنیت رشدی دارند و به چالش ها به عنوان فرصت هایی برای یادگیری و بهبود نگاه می کنند. بدبین ها به دلیل باورهای منفی در مورد توانایی خود برای دستیابی به اهدافشان، بیشتر تسلیم می شوند.

آیا می توان خوش بینی را آموخت؟

ممکن است فکر کنید که شما یا به طور طبیعی خوش بین به دنیا آمده اید یا به طور طبیعی بدبین هستید، و این تا حدی درست است. استعداد ژنتیکی نقش دارد: اگر والدین شما خوش بین باشند، احتمال اینکه شما هم خوش بین باشید، بیشتر است.

با این حال، سطح خوش بینی و بدبینی ما نیز تحت تاثیر تجربیات دوران کودکی است.

این می تواند شامل ثبات عاطفی یا مالی خانواده باشد.

افراد با پس زمینه های چالش برانگیز می توانند خودخواهی منفی و ذهنیت بدبینانه ایجاد کنند.

اما به گفته سلیگمن، یادگیری خوش بینی حتی اگر به طور طبیعی بدبین باشید، امکان پذیر است. توسعه مهارت های خاص، از جمله یادگیری چگونگی چارچوب بندی مجدد افکار، می تواند به شما کمک کند تا در طول زمان خوش بین تر شوید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C

خوش بینی آموخته شده در مقابل درماندگی آموخته شده

سلیگمن ابتدا خوش بینی آموخته شده را نقطه مقابل درماندگی آموخته شده تعریف کرد. هر دو سبک‌های توضیحی هستند، به این معنی که توصیف می‌کنند مردم چگونه رویدادهای زندگی خود را توضیح می‌دهند.

افراد دارای سبک توضیحی خوش بینانه، چالش های خود را ناشی از نیروهای خارجی می دانند. افرادی که سبک توضیحی بدبینانه دارند بیشتر خود را مشکل می بینند.

این دو دیدگاه متفاوت بر نحوه عملکرد افراد در مواجهه با موانع تأثیر می گذارد. بدبین ها به جای رویارویی رودررو با چالش های خود از راهبردهای اجتنابی یا فراری استفاده می کنند.

یک بدبین در تغییر موقعیت احساس ناتوانی می کند. این بدان معنی است که آنها به راحتی تسلیم می شوند زیرا معتقدند هیچ اقدامی که انجام می دهند نمی تواند تفاوتی ایجاد کند. تفکر بدبینانه تا حدی یک ویژگی ژنتیکی است. اما می تواند ناشی از تجربیات نامطلوب دوران کودکی نیز باشد.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۴:۰۰ توسط:sanaz موضوع: نظرات (0)