توسعه گردشگري چگونه امكانپذير است؟
از مشتري (بالقوه) خود الهام بگيريد
شما تنها در صورتي مي توانيد محصولات، خدمات و تجربيات معناداري را براي مشتريان خود ايجاد كنيد كه آنها را به درستي درك كنيد. بنابراين سعي كنيد موقعيت ها و تجربياتي را كه براي آنها معنادار است يا ممكن است معني دار باشد را درك كنيد. اگر هنوز مشتري نداريد، يا به دنبال مشتريان جديد هستيد، بايد از هوش بازار موجود الهام بگيريد . اگر از قبل مشتري داريد، مي توانيد از اين مشتريان به عنوان منبع الهام استفاده كنيد.
https://training.coursekey.com/eportfolios/241/10skill
آ. از مشتريان بالقوه الهام بگيريد
بيشترين سهم از مشتريان بالقوه شما يا محصول پيشنهادي شما و يا حتي مقصد را نمي شناسند. بنابراين بايد با ارائه محصولات و خدمات مهم توجه آنها را جلب كنيد. براي شروع چه كاري بايد انجام دهيد؟
به گزارش هاي اطلاعاتي بازار از بازار اروپا دسترسي پيدا كنيد. در خبرنامه ها يا وبلاگ هاي رايگان موسسات اطلاعاتي بازار، مانند UNWTO، WTTC، شوراي جهاني گردشگري پايدار يا ياتا مشترك شويد. انتشارات سالانه UNWTO، مانند نكات برجسته گردشگري و فشارسنج جهاني گردشگري را بخوانيد.
اطلاعات هوش بازار ارائه شده توسط CBI را بررسي و مطالعه كنيد. اين صفحه وب به گزارش روند CBI و بخشهاي بازار و گروههاي هدف اميدواركننده در بازار اروپا دسترسي دارد.اين منابع به شما كمك مي كند تا به طور منظم روندها و بازارهاي مهم (در حال ظهور) در اروپا را شناسايي كنيد.سعي كنيد چند گروه هدف يا جايگاه هايي را كه ممكن است جذب كسب و كار شما شوند، شناسايي كنيد.بيشتر بخوانيد
ب. از مشتريان موجود الهام بگيريد
زماني كه مشتريان از كسب وكار خدماتي شما استفاده مي كنند، مي توانند الهام بخش شما براي ساخت محصولات جديد باشند.از آن ها نپرسيد كه چه مي خواهند (چون ممكن است ندانند)، بلكه سعي كنيد نيازهاي آن ها را به شيوه اي متفاوت درك كنيد.سه روش جايگزين خوب وجود دارد كه مي توانيد از آن ها استفاده كنيد، اگرچه روش هاي ديگري نيز وجود دارند، مانند روش هاي موجود در Ideo رايگان Human Centered Toolkit.اولين باري كه اين كار را انجام مي دهيد، ممكن است از نزديك شدن به مشتري احساس ناراحتي كنيد.با اين حال هميشه به ياد داشته باشيد كه ارتباط با آن ها كليد توسعه يك محصول يا سرويس بهتر است.
1- وظيفه شما به عنوان يك كارآفرين اين است كه مراقب مشتريان خود باشيد. بنابراين ميتوانيد آن را به عنوان بخشي از كار خود ببينيد كه مشتريان خود را در مراحل مختلف سفر مشتري آنها مشاهده كنيد و ياد بگيريد كه اين سفر مشتري را از چشم آنها درك كنيد. چنين مشاهده اي بايد با احتياط و بي سر و صدا انجام شود تا در حين لذت بردن از تعطيلات يا سفر كاري آنها مزاحم يا آزارشان ندهد. اين به شما بينشي در مورد آنچه فكر مي كنند، آنچه انجام مي دهند، نحوه تعامل آنها با ديگران و آرزوها و آرزوهايشان مي دهد. در حالي كه مشتريان خود را مشاهده مي كنيد، مي توانيد يادداشت برداري كنيد. پس از آن، بايد لحظه اي را پيدا كنيد كه براي مشتري شما مناسب باشد تا مشاهدات شما را در يك محيط غيررسمي به اشتراك بگذارد و در مورد چيزهايي كه انتظارش را نداشتيد، متوجه نشديد يا آنچه را كه آنها مناسب مي دانستند سؤال بپرسيد. باز هم يادداشت كنيد!
2- همچنين ممكن است از مشتريان خود بپرسيد كه آيا مي خواهند در بهبود خدمات شما به شما كمك كنند يا خير. از مشتريان خود بخواهيد عكس بگيرند.همچنين مي توانيد از مشتريان خود بخواهيد كه سفر مشتري خود را با دوربين ثبت كنند و از محصولات يا خدمات مناسب آن ها عكس بگيرند.وقتي تصاوير را به شما مي دهند، از آن ها بپرسيد كه آيا لحظه مناسبي براي آن ها وجود دارد كه در مورد آن ها فكر كنند.هنگامي كه در مورد آن ها بحث مي كنيد، يادداشت برداري را فراموش نكنيد. اگر فردي نمي خواهد هم كاري كند، اصرار نكنيد، بلكه به جاي آن ديگران را امتحان كنيد.
3- رويكرد سوم همچنين مستلزم اين است كه از مشتريان خود كمك بخواهيد تا خدمات خود را براي آنها جذاب تر كنيد. از مشتريان خود بپرسيد كه آيا مايلند هنگام استفاده از محصول يا خدمات شما تعدادي "كارت حافظه" را همراه خود ببرند يا خير. اين كارت ها بايد از قبل توسط شما در قالب كارت پستال چاپ شوند. از مشتريان خود بخواهيد هر بار كه چيزي را كه انتظارش را نداشتند يا بسيار مثبت يا منفي ميدانند، كارتي را پر كنند. از آنها بخواهيد تا پايان هر روز يا هنگام خروج كارت ها را به شما برگردانند. اگر تمايل به انجام اين كار دارند، از آنها بپرسيد كه آيا وقت دارند افكار خود را با شما در ميان بگذارند. اگر چنين است، حتما يادداشت كنيد.
برچسب: ،
ادامه مطلب